"It is also ironic that Male Genital Cutting is ordinarily tolerated in law and discourse"

  • Zitat

    It is also ironic that Male Genital Cutting is ordinarily tolerated in law and discourse, despite sometimes quite serious
    damage

    Richtig!

    Zitat

    If unconsenting young girls can be protected from abduction and forced ini-
    tiation and if cutting can be made safer and minimal, it is difficult to argue that
    this is any worse than the widely accepted practices on boys.

    Was also nun, Gleichheit im Recht, oder Gleichheit im Unrecht? Wenn zwei Sachen die Manche mit Kindern machen schlecht sind, dann sollte man sie lassen und nicht sagen: aber das ist ja wenigstens "weniger schlecht".

    Zitat

    Similarly, in the case
    of the Dawoodi Bohra, their understanding of their religious faith requires both
    boys and girls to receive genital cutting—a foreskin circumcision for boys and a
    prepuce nick for girls. If the children assent, can religious freedom and cultural
    self-determination be extended to these situations?

    Kinder können nicht in die Zerstörung von gesunden Körperteilen einwilligen. Genauso, wie sie nicht ins sexuelle Handlungen mit Erwachsenen einwilligen können.
    Letzteres erzeugt eine irreversible Verletzung der Psyche, ersteres des Körpers, und evtl. auch der Psyche. Körper und Psyche hängen zusammen: "Mens sana in corpore sano"


    Zitat


    Or must the “zero tolerance”
    approach be enforced for girls, but not for boys?

    Toleranz ist total wichtig. Besonders gegenüber den gesunden Genitalien von Kindern. Man sollte sie einfach so tolerieren!

    https://www.diva-portal.org/smash/get/diva…/FULLTEXT01.pdf

    There is no skin like foreskin

Jetzt mitmachen!

Sie haben noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registrieren Sie sich kostenlos und nehmen Sie an unserer Community teil!